WIOSNA SMOKÓW

TYTUŁ ANGIELSKI: THE DRAGON SPRING

REPREZENTOWANY PRZEZ KFF

"Wiosna Smoków" to film o pasji i walce z przeciwnościami losu. Główny bohater filmu, 25-letni Paweł marzy o tym, aby kiedyś zostać trenerem Arsenalu Londyn. Ale do tego daleka droga. Póki co zamiast marzeń jest brutalna rzeczywistość.

Jako początkujący trener w Polsce, gdzie rozgrywa się historia, Paweł nie ma nic wspólnego ze sławą Arsenalu. Przeciwnie pierwszą samodzielną pracą, jaką udaje mu się podjąć, jest trenowanie Czerwonych Smoków Brwinów, najgorszego zespołu piłkarskiego w całym kraju.

To jednak nie ma dla niego znaczenia. Jest niezwykle zmotywowany. Niestety bardzo szybko sprawy zaczynają przybierać zły obrót. Zawodnicy nie chodzą na treningi, a relacje z prezesem klubu, dobre na początku, zaczynają ulegać gwałtownemu pogorszeniu. Paweł dostrzega, że zadanie jakiego się podjął jest o wiele trudniejsze niż mogło się wydawać... "Wiosna Smoków" to dramat sportowy o twardych i bezwzględnych regułach rządzących sportem, ale sport nie jest jedynym tematem tego filmu.

"Wiosna Smoków" to o wiele więcej. To uniwersalna opowieść o marzeniach i marzycielach, o outsiderach, którzy nigdy się nie poddają, o walce z przeciwnościami losu, o przyjaźni i solidarności. To film mówiący, że nawet, jeśli znajdziesz się na dnie, w finale możesz okazać się zwycięzcą.

Wszystko zależy od nas samych. Zwłaszcza nasze własne życie...

GATUNEK:
dokumentalny
KRAJ PRODUKCJI:
Polska
CZAS TRWANIA:
57'
ROK PRODUKCJI:
REŻYSERIA:
Jarosław Wszędybył
SCENARIUSZ:
Jarosław Wszędybył
OPERATOR:
Michał Opala
MONTAŻ:
Arkadiusz Iwaniuk, Ziemowit Jaworski
MUZYKA:
Krzysztof Aleksander Janczak
DŹWIĘK:
Tomasz Wieczorek
PRODUCENT:
Uni-Solo Studio
KOPRODUCENT:
Pokromski Studio, Moth Films, Before My Eyes

Jarosław Wszędybył »

Uczeń klasyków polskiego dokumentu: Kazimierza Karabasza i Lidii Zonn. Absolwent a obecnie doktorant i wykładowca w Państwowej Wyższej Szkole Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej im. L. Schillera w Łodzi. Wrażliwy na problemy społeczne, bohaterowie jego filmów to często outsiderzy, osoby wykluczone lub żyjące poza systemem.

Zajmuje się zarówno kinem dokumentalnym, jak i fabularnym.