BĘDZIESZ LEGENDĄ, CZŁOWIEKU

TYTUŁ ANGIELSKI: YOU'RE GONNA BE A LEGEND, MAN

REPREZENTOWANY PRZEZ KFF

Akcja filmu rozgrywa się podczas Mistrzostw Europy EURO 2012 w piłce nożnej. Turniej ma miejsce w Polsce i na Ukrainie. Polską drużynę narodową, która zajmuje bardzo niską pozycję w rankingu światowym i od 1982 roku nie zaliczyła żadnego sukcesu, czeka trudne zadanie - zagrać przed własną publicznością, nie skompromitować się i dać nadzieję. Damien Perquise, francuski piłkarz polskiego pochodzenia pod wpływem swojej babci postanawia dostać polskie obywatelstwo i zagrać na EURO 2012 jako Polak. Na trzy miesiące przed turniejem doznaje skomplikowanego złamania łokcia. Damien jest załamany ale podejmuje walkę. Walczy nie tylko z łokciem, ale też z opinią polskiego polityka, byłego polskiego bramkarza, który nazwał go "francuskim futbolowym śmieciem". Teraz pozostaje Damienowi tylko wygrana i walka na całego o godność i uznanie. Podczas EURO wspiera go przybyła z Francji rodzina, między innymi ojciec, którego z Damienem łączą specyficzne relacje. Marcin Wasilewski - drugi bohater filmu, najstarszy piłkarz w drużynie, przeżył już wiele rozczarowań. Liczy na to, że w końcu się uda, przecież gramy u siebie. Będzie walczył do końca.

FILM REPREZENTOWANY PRZEZ KRAKOWSKĄ FUNDACJĘ FILMOWĄ

GATUNEK:
dokumentalny
KRAJ PRODUKCJI:
Poland
CZAS TRWANIA:
77'
ROK PRODUKCJI:
REŻYSERIA:
Marcin Koszałka
SCENARIUSZ:
Marcin Koszałka
OPERATOR:
Marcin Koszałka
MONTAŻ:
Anna Wagner
MUZYKA:
Marek Śledziewski, Artur Affek
PRODUCENT:
DARKLIGHTFILM STUDIO/Natalia Koszałka

Marcin Koszałka »

Operator  filmowy i reżyser filmów dokumentalnych. Tworząc dokumenty stale współpracuje z amerykańską telewizją HBO. Absolwent katowickiej szkoły filmowej, obecnie jej wykładowca.  Dwukrotnie zdobywca Złotych Lwów za zdjęcia na FPFF w Gdyni  (Pręgi, Rewers)oraz Brązowej Żaby na Camerimage (Rewers). Laureat licznych nagród za filmy dokumentalne miedzy innymi w Lipsku, Chicago (Hugo TV Award), Berlinie, Karlowych Warach, Nyon, Krakowie, Tampere, Teheranie.  Jego filmy dokumentalne są prezentowane na wielu prestiżowych festiwalach (Amsterdam, Moskwa, Rotterdam, Waszyngton, Triest i inne). Jako operator filmowy jest ortodoksyjnym zwolennikiem taśmy filmowej.